Historie
Jak to všechno začalo...
V červnu roku 2010 jsme s několika přáteli seděli u pověstného piva a přemýšleli, co podnikneme během nadcházejícího léta. Chtělo se nám odpočinout si od práce, závazků, zkusit něco nového, vidět něco nového, vyčistit si hlavu, zajet si někam do tepla. Již v té době jsem měl za sebou mnoholeté zkušenosti s plachtěním na Orlické přehradě a několik absolvovaných týdnu na plachetnici na moři jako posádka při závodech Velikonoční regaty či při „párové“ dovolené s přítelkyněmi. Kapitánské zkoušky s mezinárodní platností jsem již ale měl a tak výsledkem tohoto „pivního rozjímání“ bylo rozhodnutí, že dáme dohromady několik kamarádů, pronajmeme si levnou plachetnici v Chorvatsku na konci sezony a vyrazíme na plavbu středním Jadranem. Bez bab! Pánská jízda!!! Nápad se kupodivu udržel v našich hlavách i po vystřízlivění a tak jsme začli vše promýšlet a plánovat.
Zarezervovat loď je velmi jednoduché během zimy, ale čím víc se blíží letní měsíce, tím víc jsou lodě v charterových společnostech probrané a není moc z čeho vybírat A tak jsme vzali zavděk skoro deset let starou Plachetnicí ELAN 45 jménem NOVA, kotvící v Sukošanu. Účastníků se nás nakonec pro první plavbu sešlo 7, zaplatili jsme loď, nakoupili zásoby jídla a pití, připravili předběžnou trasu plavby, naskákali do 2 aut a vyrazili směr Jadran. Loď jsme měli přebírat v sobotu kolem poledne, vyrazli jsme v pátek večer a v sobotu ráno už popíjeli orosené Karlovačko v Zadaru. Jet přes noc se ukázalo jako dobrá myšlenka, cesta byla klidná a rychle za námi. V poledne proběhlo předání lodě, vše se zdálo být v pořádku a tak jsme vyrazili na testovací plavbu. Během té se ukázalo, že 10 let stará loď je sice levnou, ale mnohdy také stresující variantou charteru. Ihned po vyplutí jsme totiž začali zjišťovat co vše na lodi nefunguje tak jak má, nebo je v nevyhovujícím stavu. Nechci ale hanět „naší starou dobrou“ Elanku. Zažili jsme s ní během toho týdne spoustu perných chvil (utržená kotva, zamotané lano v lodním šroubu, náraz do mola v Šibeniku...) ale mnohem víc krásných zážitků. Navštívili jsme postupně klidný Primošten, historický Trogir, schovaný Šibenik, ostrovy Drvenik s úžasným místem pro kotvení a koupání, Hvar s pulsujícím městským životem a množstvím barů , Žirje, Pakleni otoky... všude bylo na co koukat a všude jsme si užili spoustu letní pohody, koupání, srandy, rozjímání, odpočinku a vůbec všeho, kvůli čemu jsme na loď jeli... Pánská loď splnila beze zbytku naše očekávání. Byl to týden, ze kterého jsme čerpali energii ještě mnoho dalších měsíců a tak bylo už předem jasné, že nezůstane u jediné plavby, ale budeme se snažit udělat z NAUTICAMPU tradici, na kterou bychom se mohli každým rokem těšit.
A pak přišel rok 2011. To už jsme nic nenechali náhodě a na další NAUTICAMP se řádně připravili. S rezervací lodě jsme nečekali a uskutečnili ji již v zimě, což dává možnost jak širokého výběru ze stovek různých lodí, tak snížené ceny za včasnou rezervaci a zálohovou platbu. Naším novým plavidlem se tak stala zbrusu nová loď Bavaria 45 Cruiser, r. výroby 2011, která byla prostě neuvěřitelná. Velmi prostorná, spolehlivá, rychlá na vítr, pohodlná, s velkou sklápěcí koupací plošinou na zádi, která poskytovala dobré zázemí pro potápění a koupání, někdy i tanec :). Pokud bych se měl rozhodnout, hodnotil bych 2. NAUTICAMP ještě lépe než ten první a lví podíl na tomto hodnocení má právě absolutorium lodě BAVARIA 45 CRUISER. Pro dopravu do Chorvatska jsme již nevolili 2 osobní auta, ale půjčili jsme si dodávku, kam se vešla celá, tentokrát devítičlená posádka lodi ALEA. Již cesta, jako vždy, byla velmi zábavná a záživná a v podstatě stejně dlouhá jako první rok, protože jsme vyplouvali z Biogradu, který je jen kousek jižně od Sukošanu. Z toho důvodu byla v podstatě stejná i trasa plavby, pluli jsme opět na jih a jediná velká změna se týkala výpravy na ostrov VIS, kde jsme strávili 2 dny. Tentokrát se ke všeovbecnému překvapení celá plavba obešla bez jakékoli krizové situace nebo poškození lodě, všichni jsme se v pořádku vrátili a NAUTICAMPEM 2011 jsme byli opět nadšeni. Sluší se podotknout, že 5 ze 7mi členů první výpravy se účastnilo i druhého ročníku, což je známka spokojenosti a naplněných očekávání. A všech těchto 5 věrných se účastní i v roce dalším, roce 2012.
Rok 2012 bude pro nás zlomový. Naším barvitým vyprávěním a našimi nevšedními zážitky jsme totiž nasadil myšlenku NAUTICAMPU do hlavy tolika dalším lidem, že nás je letos již 16 a to si žádá ne jednu, ale 2 lodě najednou. Rokem 2012 se tedy stáváme flotilou NAUTICAMP a co všechno se nám během této plavby přihodí, teprve uvidíme. O zábavu ale nouze zcela jistě nebude :). Každopádně i letos jsme s dostatečným předstihem objednali 2 krásné, nové lodě. Beneteau Oceanis 37 a Elan Impression 444. Vyplouváme z Kaštely, která je položená výrazně jižněji než Biograd či Sukošan a tak se letos podíváme do nových vod ostrovů Korčula, Mljet a Lastovo. Všichni už se moc těšíme!
Takový byl, je a snad ještě dlouho bude NAUTICAMP. Týden, kdy starosti necháváme za hlavou, hledíme doslova vstříc novým obzorům a jediná důležitá věc je pohoda, zábava a pěkný čas strávený s kamarády.
Ahoj na palubě námořníci!!!